keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Mainonnan kohdentaminen

1) Google ja Facebook mainonnan merkittävimmät erot, hyvät puolet ja huonot puolet? + OMA MIELIPIDE
- Googlen perinteisessä hakukone haussa hyvä puoli on se, että asiakkaalle kohdentuu juuri se asia mitä hän hakee. Silloin se mainos näkyy lähtökohtaisesti ainoastaan kohderyhmälle. Tietysti hukkahakuja voi olla vois välissä. Facebookissa taasen voidaan tuoda mainoksia esille jollekkin tietylle ihmiselle hänen omien käyttäjätietojensa ja hakujen perusteella. Sieltä näkee helposti mistä asioista ihminen on kiinnostunut. 

Oma mielipide: Itse olen sitä mieltä, että google on näistä se parempi mainonnan väline, koska tulee täsmälleen sitä mitä ihminen haluaa. Tietysti voihan facebook mainoksen kautta saada ihmisen miettimään ja aiheuttamaan sen tarpeen ja sitä kautta ostamaan. Molemmat on hyviä mainonnan välineitä ja ne toimivat hyvin. 


2) Minkälaisia neuvoja annetaan mainosversioiden hyödyntämisessä? + kerro esimerkki, miten sitä  voi hyödyntää omassa projekktissasi. 
- Sen lisäksi, että mietitään, kenelle se mainos on niin mietitään myös sitä viestiä mikä kohdennetaan sille tietylle kohderyhmälle. Luultavasti paremman myyntituloksen saa, kun kohdistaa sitä sille tietylle kohderyhmälle. 

- Voisin käyttää tätä keinoa hyvin verkkokaupassani ja kohdistaa esimerkiksi tietyille henkilöille pelkästään kitaroita ja toiselle ryhmälle pelkästään bassoja. Ja viestit tietysti samallailla heille jaoiteltuina. 

3) Miehet juttelevat mainosten linkittämisestä. Miten ne tulisi linkittää? Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia mainoslinkeistä. Kerro jokin kokemus. Ellei ole hanki sellainen, etsi mainoslinkki ja /tai banneri ja klikkaa.

- Mainokset pitäisi ehdottomasti linkittää siten, että ne vievät suoraan henkilön etsimään tuotteesta, eikä mihinkään etusivulle/tuotelistalle, vaan suoraan tuotteeseen. Minulla on sekä hyviä. että huonoja kokemuksia mainoslinkeistä. Suurin osa varmaankin hyviä, mutta on myös paljon niitä huonoja, jotka toimivat juuri niin, että vievät johonkin etusivulle ja sitten pitäisi sitä tuotetta sieltä ruveta etsimään. Kokemus: Thomannin banneri tuli esille jollakin sivustolla tuotteesta jota olin joskus katsonut. Avasin sen ja tuli juuri se tuote jota se oli minulle ehdottanut. Banneri toimi hyvin ja ostin myöhemmin vastaavan tuotteen. En juuri sitä mitä olin katsonut, mutta sitä kautta muistin mitä tarvitsin. 

4) Mitä tässä ohjelmassa kerrotaan sukunäköisyydestä?  Mitä siitä itse ajattelet?

Sanoman muoto voi olla hieman erilainen eri kanavissa, mutta kuitenkin sanoman pitää olla yleisilmeeltään yhtenäinen. Viestinnän sukunäköisyys (yhdenmukainen ilme) on tärkeää. Vaikka viestintä suunniteltaisiin kuinka tarkasti, on sen lopputulos harvoin asetetun tavoitteen mukainen, mikä johtuu erilaisista häiriötekijöistä. 

5) Mitä ongelmia oli mainoksessa, jossa oli sanomana "Palloja kaikkiin lajeihin?"
- Ongelmana oli se, että se ei kiinnosta ihmisiä. Pitää kohdentaa esimerkiksi niin, että koripalloja. Siten se kiinnostaa kaikkia koripallosta kiinnostuneita ihmisiä ja katsovat sen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti