perjantai 11. syyskuuta 2015

Uutiskirje verkkokaupanmarkkinointi välineenä

Uutiskirje on hyvä tapa aloittaa verkkokaupan markkinointi. Sen sisällön täytyy olla vain muutakin, kuin mainos. Se voi sisältää mainoksen, mutta pääasiassa siitä kannattaisi kirjoittaa opasmainen, ytimekäs ja kiinnostava. Pitää myöskin muistaa, että uutiskirjeitä ei voi lähetellä miten sattuu. Monet saavat helposti roskapostittajan maineen, koska he joko lähettävät uutiskirjeitä sähköpostitse ilman lupaa tai aivan liian usein. Hyvä tapa olisikin kysyä lupa asiakkailta erillisellä lomakkeella, jossa ilmoitetaan, että uutiskirjettä lähetetään vain pari kertaa viikossa. Uutiskirje kannattaa ideoida tarkasti ja siihen kannattaa käyttää hieman aikaa.


Voisin käyttää uutiskirjettä omassa verkkokaupassani mainontana myöskin. Kirjoittaisin uutiskirjeisiin mielenkiintoisia asioita tuotteista sekä vaan musiikin maailmasta yleensä. Väliin voisi ehkä jossain tilanteissa laittaa jonkun ehkä asiakkaiden mielestä mielenkiintoisen tarjouslinkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti