Ostot tavarantoimittajalta
a) Tavarantoimittajanani toimii verkkokaupassa tukkukauppa.
b) Tarvitsen tällä hetkellä vain yhden tavarantoimittajan.
Tilausten järjestäminen (Kuljetus)
a) Paikallinen rahtialan yritys kyyrönen Oy.
b) Verkkokauppa maksaa itse rahdista tulevat kulut.
Tuotteiden varastointi
a) Tuotteet varastoidaan Musatukun varastolla Iisalmessa. Tuotteet varastoidaan ja järjestellään huolella.
b) Musatukku ei tarvitse kovin isoa varastoa vielä,(50 m2) koska tuotevalikoima ei ole kovin laaja.
c) Varasto inventaariota tehdään, joka viikko josta selvitetään varaston kiertonopeus ja muut tärkeät tiedot.
Tilausohjausjärjestelmä
a) Asiakas voi tehdä tilauksia verkkokaupassa syöttämällä sivustolle tarvittavan tiedot sen jälkeen, kun hän on valinnut tuotteet mitä haluaa tilata, ostoskoriin.
b) Sellainen mikä toimii ja lähettää yritykselle tiedot tehdystä tilauksesta, jotta tilaus voidaan lähettää.
Lähetyksen järjestäminen (kuljetus / toimitusvaihtoehdot
a) Matkahuolto toimittaa tuotteet asiakkaalle.
b) Tuotteet toimitetaan pakkauksessa matkahuollon linja-autojen kyydissä halutulle noutopisteelle 1200 noutopisteen verkostosta.
c) Asiakas maksaa toimituksesta aiheutuvat logistiikka kulut. Jos logistiikka kulut nousee liian korkeiksi lisättäväksi asiakkaan tuotteen tilauksen hintaan maksamme sen pienen osan tilauksesta tulevasta katteesta.
Tilausvahvistus ja tiedot toimitustilanteessa
a) Asiakkaalle toimitetaan tilausvahvistus sähköpostitse.
b) Asiakkaalle lähtee heti viestiä sähköpostiin sekä puhelimeen, kun tilaus lähtee tulemaan. Asiakas saa myös tietoa tuotteen pakkauksesta. (koko ja paino), koska nämä asiat lisäävät luottamusta.
Varaston täydentäminen
a) Tavaraa tilataan lisää aina kun tilanne näyttää siltä ja se on järkevää, varaston tilanteeseen nähden.
b) Tavaraa tilataan sellaisissa myyntierissä, että se on taloudellisesti kannattavaa. Mahdollisimman paljon kerrallaan.
Maksun varmistus
a) Asiakas maksaa tuotteen joko etukäteen tai postiennakolla, jossa tuote maksetaan vastaanotto tilanteessa. Tuotteet voi myös maksaa perinteisesti laskulla taikka luotolla.
Vakuuttaminen
a) Verkkokaupassa ja logistiikassa tarvitaan vakuutuksia, jotka suojaa asiakkaan ja verkkokaupan tuotteita. Niille voi käydä jotain rahdissa.
Asiakaskontaktit
a) Asiakaspalvelut hoidetaan niin, että asiakas jolla on jotain kysyttävää jättää yhteystietonsa verkkosivulle siihen hommaan määrättyyn kohtaan. Josta asiakaspalvelu henkilöstö soittaa asiakkaalle ja hoitaa tilanteen.
Asiakkaan lähettämien palautusten hoito
a) Asiakaspalautukset hoidetaan niin, että asiakas kirjoittaa palautuslomakkeeseen palautuksen syyn, joka voi olla virheellinen tuote, rikkinäinen tuote tai jotain muuta vastaavaa. Lomake lähetetään Musatukulle pakkauksen yhteydessä.
b) Musatukku maksaa palautuksesta aiheutuvat kulut, paitsi sellaisten pakettien tullit, jotka tulee ulkomailta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti